Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан | Twitter :: Michman 25% 💢 146% ☢️ ☣️⚠️ (@CASBT_UA) / Твіттер

(2) Oleg Michman 25% 💢 146% ☢️ ☣️⚠️ (@CASBT_UA) / Твіттер

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

By
 
mil.in.ua
4 min

Також читайте та обговорюйте цей матеріал на сторінці Science Technology Ukraine – Сайнс Технолоджі Україна у Facebook.

Технічний прогрес невпинно змінює світ, і так вже повелося, що відкриття та зрушення насамперед знаходять своє місце в царині озброєнь. Повсякчасно виникають навіть не нові зразки, а цілі напрями, класи озброєнь, які докорінно змінюють і тактику, і стратегію.

Зовсім недавно в більшості розвинених країн відбувся масовий перехід від артсистем, що буксируються, до самохідних артилерійських установок. Але розвиток розвідувально-вогневих комплексів, ударних дронів призвів до того, що звична тактика застосування самоходок з облаштуванням основних, запасних та відволікаючих вогневіх позицій – вже не актуальна.

Нема сенсу витрачати час та зусилля на копання капонірів, якщо супротивник вражатиме батарею не статистичним «насипанням» по позиції, а прицільним влучанням в конкретні машини. Лишатись на одних і тих самих позиціях впродовж тривалого часу стає небезпечно. Тож тактика завтрашнього дня – це швидкий вихід в задану зону, відпрацювання по цілях і такий саме швидкий відхід. І тут виявляється, що гусеничне шасі значно програє колісному по швидкості пересування, особливо за наявності грунтових або шосейних шляхів.

Саме це призвело до створення низки арт систем на колісному шасі, найбільш відомими з яких є французька «Caesar», південноафриканська «G-6» або німецька «AGM». Але ми розглянемо варіант, який розробила сербська фірма «Jugoimport SDPR», позаяк він і технологічно, і за своєю ідеологією ближче до вітчизняного проекту «Богдана», який, на жаль, призупинений з низки причин. Тож, можливо, є сенс ознайомитись з досвідом, який може стати у пригоді в подальшому розвитку вітчизняних колісних арт систем.

САУ «NORA B52» є одним з проміжних варіантів сімейства колісних арт систем, що виробляються заводом «Morava» в місті Велика-Плана.

Самоходка виробляється на двох типах шасі з колісною формулою 8х8: на експорт на сербському шасі FAP-2832 , а для своєї армії – на російському КАМАЗ-63501.

Сербська САУ NORA B52 на шасі не броньованого КамАЗу
Сербська САУ NORA B52 на шасі не броньованого КамАЗу

155-мм гармата виготовлена на базі арт системи Д-20 зі збільшеною довжиною ствола до 52 калібрів. Значна кількість елементів хитної частини запозичені у артсистем Д-20 та М-46. Для навчальних стрільб передбачене ведення вогню вкладним стволом гармати M55 калібру 20х102. Гармата встановлена на поворотній платформі в задній частині шасі і в похідному положенні зафіксована по ходу руху, для ведення вогню – розвертається назад та стабілізується чотирма телескопічними електрогідравлічними аутригерами. Кути вертикального наведення становлять від – 50 до +65 градусів, горизонтального – вправо і вліво на 30 градусів, приводи наведення та автомата заряджання (АЗ) – гідравлічні, затвор – напівавтоматичний з пневмоприводом, передбачені три ( режими роботи: автоматичний, напівавтоматичний і ручний. Окремо передбачена незалежна резервна гідравлічна підсистема з ручним приводом, що забезпечує аварійний перехід з бойового в похідне положення.

Боєкомплект, що розташований на машині складає 36 пострілів, з них 12 готових до стрільби розміщені в АЗ і 24 в боєукладці, яка розташована за кабіною. Ще 72 постріла транспортуються в машині супроводу.

Зброєю самозахисту є кулемет калібру 12.7, для постановки димових завіс передбачені два блоки димових гранатометів калібру 82 мм.

Система управління та командування артилерійським вогнем (AFCCS) включає в себе набір прицільних пристосувань для ведення вогню прямою наводкою або з закритих позицій, балістичний обчислювач, електронний кутомір та лазерний далекомір. Інформація про цілі надсилається на дисплейні блоки, які встановлені в кабіні командира і мають вбудований GPS-приймач, блок інерціальної навігації, УКВ радіостанцію з вбудованим модемом в якості системи зв’язку з КП батареї та дивізіону, а також для отримання інформації від передових артилерійських коригувальників та розвідувальних систем.

Система управління вогнем на рівні батареї дозволяє використовувати зброю декількома способами: в автоматичному, напівавтоматичному і класично-ручному режимі роботи. Передбачений режим ведення вогню MRSI (Multiple Rounds Simultaneous Impact), коли кілька снарядів послідовно випускаються на різних кутах піднесення, але таким чином, що вони досягають цілі одночасно, тобто поодинока артсистема в змозі досягати ефекту повноцінного залпу.

Перші зразки самоходки не мали бронезахисту, але тепер машина отримала броньовані за рівнем 2 СТАНАГ 4569 кабіни водія, командира і навідника, контейнер для боєприпасів і частини башти, в якій розміщені касети автоматичного заряджання.

Шасі оснащено двигуном в 360 к.с. підвіска традиційна напівеліптична на ресорах, передбачена централізована система підкачки шин.

Члени бойового розрахунку спілкуються між собою за допомогою переговорного пристрою з опцією виходу на рівень батареї. Передбачені допоміжна силова установка, яка живить всі системи при непрацюючому основному двигуні, система протипожежного захисту, фільтровентиляційна установка, кондиціонер і обігрівач.

Сербська САУ NORA B52 на броньованому шасі
Сербська САУ NORA B52 на броньованому шасі

Артсистема «NORA B52» розроблена за принципом відкритої архітектури, тобто технічні рішення, що застосовуються для певних підсистем, можуть бути інтегровані з системою в цілому в залежності від конкретних вимог замовників, їх потреб і наявного бюджету.

ТТХ САУ «NORA B52»:

Бойовий розрахунок: 5 осіб;
Максимальна дальність снарядом ERFB / BB: 42 км;
Розрахункова дальність знаходиться стрільби в перспективним снарядом ERFB RA / BB: 56 км;
Можливість застосування керованого снаряду типа Краснополь.
Час переходу з похідного в бойове положення: 1 хвилина.
Швидкість по шосе: 80 км/год;
Швидкість по пересіченій місцевості: 40 км/год;
Запас ходу за паливом: 500 km;
Відстань, яку САУ може пройти на пробитих шинах: 50 км.
Мінімальний радіус повороту 16,6 м.
Перепони, що долаються:
Траншея завширшки 1,6 м;
Брід 1 м радіус;
Підйом 23 градуса;
Максимально допустимий крен 9 градусів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Внимание АКЦИЯ! Максимальный репост приветствуется!

Как добавить блог в сервис Форумка???

...